luni, 19 februarie 2018

LUPAŞ - Inimă de câine









Inimă de câine

~*~

Într-o mansardă de spital era un câine-al nu-ştiu-cui,

Pe-un pat de fier, un biet soldat, stătea cu mâna-n blana lui.

- Mai ştii, stăpâne, cum spuneai? Intrăm în Marele Război

Şi numai Domnul Prea Înalt mai poate-avea grijă de noi...

N-am înţeles ce-ai vrut să spui, căci nu las nici un Dumnezeu,

Oricât ar fi el de înalt, să facă ceva-n locul meu.

Tot ce ai zis am ascultat, de dragul de a fi cu tine,

Chiar dacă viespile de plumb voiau să muşte şi din mine.

Dar am răzbit cum am putut, trecând prin apă şi noroi,

Şi toate le-am primit uşor, dacă le-am împărţit la doi.

Aşa mi-am dat, cu voia mea, comanda ca să te păzesc

Şi nimeni n-o va anula, nici de ar fi Tatăl Ceresc...!

Soldatul e trezit din somn şi vede o lumină-n prag...

- Pentru că nu m-ai părăsit, îţi mulţumesc, prieten drag.

Mă tem că voi pleca de tot, chiar de aş vrea să mai rămân,

Dar ştii, din toată inima, că ţi-am fost frate, nu stăpân...

Când pe soldat l-au îngropat, cu un pluton de veterani,

I-au dat şi câinelui trei pâini, după ce i-a servit trei ani,

Apoi a nins şi-a viscolit zile în şir pe câine,

Când l-au găsit era-ngheţat şi mai avea o pâine.

Ar fi putut trăi mai mult, dar n-a vrut s-o mănânce,

Căci o păstra pentru stăpân, în caz că se întoarce...


~*~
Dorin Petru Lupaş


https://totusiardealul. blogspot.ro/…/…/inima-de- caine_7.html










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu